Canelons amb foie i beixamel trufada

Ja tenim el Nadal a tocar i en el programa d’ahir de El Cafè de La Garriga de Ràdio Silenci, com no podia ser d’altre manera, vàrem presentar una recepta molt nadalenca. Uns canelons, als que donem un toc molt especial amb una mica de foie en el farcit i la tòfona que afegirem a la beixamel i que quedarà genial.

No us perdeu el podcast, ja que us deixo alguns consells pràctics molt interessants.

Programa El Cafè de La Garriga 15/12/2016 Minut 36:18

Us animo a que feu aquests canelons. Són més fàcils del que semblen i sorprendreu a tots els vostres convidats aquest Nadal.

Aquí us deixo la recepta complerta:

Ingredients:

(Per a 40 canelons)

50 ml. d’oli d’oliva

500 gr. de carn de vedella a daus

500 gr. de carn magra de porc a daus

150 gr. de foie fresc

2 cebes grans

1 fulla de llorer

100 ml. de vi ranci

sal i pebre

40 plaques de pasta per canelons

Per la beixamel:

50 gr. de mantega

50 gr. de farina

1 litre de llet sencera

Nou moscada, sal i pebre

Tòfona o salsa tartufata

Formatge parmesà o emmental

Preparació:

Salpebrem els daus de carn i els daurem en una cassola amb l’oli.

Els decantem i afegint les cebes tallades en juliana. Les daurem.

incorporem de nou les carns i afegim la fulla de llorer i el vi. Deixem evaporar uns segons. Afegim aigua a cobrir i deixem coure tapat 2 hores. Al final de la cocció destapem per reduir el líquid. No ens ha de quedar massa salsa. Els últims 2 minuts hi afegirem el foie tallat a daus. Retirarem de nou les carns que han d’estar molt tendres. Les picarem a mà o amb la picadora. A aquesta massa li afegirem el suc de la cocció de la carn i uns cullerots de beixamel a la que encara no haurem posat la tòfona. Rectifiquem el punt de sal i pebre.

En una olla posarem abundant aigua, sal i un raig d’oli. Quan arrenqui el bull anirem tirant una a una les plaques de pasta. No recomano bullir més de 20 plaques a l’hora. Les courem el temps que ens indiqui el fabricant perquè siguin al dente. Les escorrem i les passem a un bol amb aigua amb gel per tallar la cocció. Tornem a escórrer i les estirem sobre la superfície de treball.

Amb l’ajut d’una mànega pastissera o amb una cullera, anem omplint cada placa amb la massa de la carn. Enrotllem i reservem.

Per la beixamel posem la mantega a una olla i quan sigui calenta afegim la farina. La sofregim uns 2-3 minuts i hi aboquem la llet tota de cop. Deixem coure fins que veiem que espesseixi. Afegim la nou moscada, sal, pebre i la tòfona.

Al fons d’una safata pel forn posem unes cullerades de salsa beixamel. Col·loquem els canelons a sobre o acabem de cobrir amb la resta de beixamel. Espolsem amb formatge ratllat i gratinem al forn.